Zajistíme úspěšnou automatizaci vnitropodnikové logistiky
Klíčovým faktorem úspěchu je úspěšné a včasné zprovoznění automatizace vnitropodnikové logistiky
Podíl a výskyt prvků automatizace vnitropodnikové logistiky se neustále zvyšuje, ale mnoha společnostem chybí potřebné zkušenosti pro zprovoznění automatizovaných logistických center. Tato fáze, tedy zprovoznění, přitom rozhoduje o úschpěchu či neúspěchu celého projektu a efektivitě plánované investice. Zpoždění při uvádění do provozu a přejímce ohrožuje možnost provozovatele poskytovat včas a kvalitně již sjednané služby a nutí jej nést ekonomická rizika, která dopadajína všechny zúčastněné strany
Podcenění rizik ohrožuje hladký průběh uvedení do provozu
Uvedení nově instalovaných systémů do provozu je proto pro nezkušené projektové týmy obrovskou výzvou. Není neobvyklé, že požadavky této projektové fáze jsou podceněny a skryté výzvy rozpoznány příliš pozdě. SDZ má dlouholeté zkušenosti s realizací automatických logistických center a podporuje jejich provozovatele v systematické přípravě a realizaci zprovoznění a přejímky díla, které je schopné od okamžiku převzetí fungovat na plný výkon. Všechny aktivity v rámci této intenzivní projektové fáze koordinujeme se všemi zúčastněnými partnery a tím zajišťujeme úspěch celého projektu.
U realizace logistických center stojíme od počátku projektu
Ověřujeme a kontrolujeme plán realizace, vyhodnocujeme možná rizika ve vztahu k implementaci, zejména v případě komplexních systémů. Plán realizace zahrnuje technologickou koncepci pro automatizaci vnitropodnikové logistiky, v rámci které musí být koordinována a vyladěna interakce napříč všemi oblastmi systému. Neméně důležitým aspektem je koncept digitalizace, který zahrnuje systémy řízení skladu (WMS) a řízení toku materiálu (MFC). Zde je zapotřebí detailní specifikace všech procesů, aby bylo možné již v této rané fázi projektu identifikovat problematická místa a nedostatky v přesné specifikaci logistických IT systémů a podrobně je upravit pro fázi následné implementace.
„Automatizace logistiky nabízí firmám vyšší výkon a ziskovost a zvyšuje jejich konkurenceschopnost. Úspěšné uvedení těchto komplexních systémů do provozu vyžaduje mnoho zkušeností, které mohou provozovatelé získat spoluprací s kompetentním partnerem, jako je SDZ.“
Mohamed Mouelhi, Manager Western Europe společnosti SDZ GmbH
Systematický přístup k přípravě a realizaci testovací fáze
Při realizaci projektu automatizace vnitropodnikové logistiky vždy dbáme na budoucí bezproblémový provoz. Za tímto účelem stanovujeme postup a rozsah testů, které mají být provedeny, již v počáteční fázi projektu. Rozhodující pro úspěch je definice testovacích scénářů, která v ideálním případě probíhá na začátku implementace. Musí být dohodnuto, které provozní situace se mají testovat při uvádění do provozu, ale také se kterými vyjímečnými událostmi (např. dny ve špičce nebo provoz s částečným zatížením) se musí systém vyrovnat. Je třeba také vyjasnit, jaké přípravné práce jsou nutné. Vzhledem k tomu, že uvedení do provozu je společným úkolem všech zúčastněných, vyžaduje to nejen konstruktivní spolupráci, ale také detailní pochopení jednotlivých provozních procesů, jejichž průběh SDZ usnadňuje využitím vhodných systémů pro vizualizaci a simulaci.
Velmi intenzivní fáze začíná samotným prováděním testů pro zjištění funkčnosti, výkonu a spolehlivosti celého systému. Za tímto účelem musí být budoucí obsluhující personál předem proškolen. Musí být obeznámen s novou technologií dopravníků, skladování a vychystávání a musí být poučen o obsluze systémů. K tomu, aby bylo možné otestovat funkčnost pro všechny definované provozní situace, je však nutné pořídit i potřebné vybavení a prostředky. V této fázi je systém neustále zrychlován a jeho výkon zvyšován, aby se otestoval výkon a spolehlivost systému. Po úspěšném dokončení testů je systém převzat a uveden do provozu.
Realizacie logistického centra Les Mousquetaires - ITM LAI
Posláním ITM LAI (Logistique Alimentaire International-International Food Logistics), dceřiné společnosti Les Mousquetaires Group, je dodávat produkty mimo jiné do poboček supermarketů Intermarché a Netto po celé Francii.
ITM LAI s více než 7 000 zaměstnanci je proto zodpovědná za zajišťování dodávek od mezinárodních, národních a regionálních dodavatelů, řízení zásob a jejich zasílání na pobočky.
Cílem logisticky ITM LAI je zásobovat místa prodeje po celé Evropě a nabízet jim ty nejlepší služby za nejnižší cenu. ITM LAI je tak jedním z hlavních hráčů v sektoru logistiky ve Francii.
V závodě Erbrée zahrnovalo plánování skladu o rozloze 70 000 m² (suché, čerstvé a mražené zboží) realizaci a úspěšně ukonečnou přejímku jednoho z největších systémů ve Francii (HBW - vysokoregálový sklad s cca 40 000 paletovými místy, AKL - automatizovaný sklad pro malé položky s 28 uličkami a 285 000 pozicemi, automatická paletizace a depaletizace).
Navzdory speciálním požadavkům v důsledku coronavirových opatření byl harmonogram dodržen a komplexní celkový koncept byl implementován. Od nynějška bude Intermarché zákazníkům dodávat 300 000 zásilek denně.
.
Dlouholeté zkušenosti se
zprovozněním automatizovaných logistických systémů
Od založení SDZ před více než 35 lety se věnujeme navrhování a plánování logistiky našich zákazníků. Naším cílem je zvýšit konkurenceschopnost našich klientů. Zajišťujeme jejich schopnost dodávat, a to i na dynamických trzích nákupu a prodeje. Navrhujeme individuální řešení s využitím inovativních systémů automatizace a digitalizace. Vyvíjíme koncepty s nejvyšším výkonem a maximální hospodárností, které jsou škálovatelné a všestranné. Pro naše zákazníky navrhujeme logistiku orientovanou na budoucnost a zajišťujeme tak efektivitu jejich investic.
Provozovatelům logistických center pomáháme s realizací jejich projektů v těchto krocích:
- vyhodnocení podrobných a realizačních plánů předložených dodavateli/uchazeči výběrových řízení
- specifikace potřebných logistických IT systémů (WMS, MFC),
- virtuální testovací prostředí (emulace) pro testování kvality vývoje softwaru,
- školicí koncepty pro zaměstnance,
- sestavení koncepce víceúrovňového testovacího plánu,
- definice testovacích scénářů a kritérií úspěšnosti,
- kontrolní seznamy a implementační pokyny pro testy,
- koordinace a dohled nad prováděním zkoušek,
- uvedení do provozu s postupným zvyšováním výkonu,
- přejímka díla a zahájení reálného provozu.
Stručné shrnutí:
zprovoznění automatizovaných logistických systémů
Jaké úkoly zahrnuje realizace automatizovaného logistického centra?
Realizace je nejdelší projektovou fází výstavby nového automatického logistického centra. Začíná po podpisu smlouvy plánováním realizace technologií a logistických IT systémů vybranými dodavateli. Plán realizace musí být zkontrolován budoucím provozovatelem nebo jím pověřeným odborníkem a schválen k provedení.
Realizace (realizace) dodavatelů musí být sledována klientem. To zahrnuje výrobu technologie v souladu se specifikací a vývoj softwaru a jeho odbornou instalaci. Instalované systémy musí být otestovány na správnou funkčnost, požadovaný výkon a dohodnutou spolehlivost (dostupnost). Výkon se postupně zvyšuje, dokud není dosaženo zadané úrovně výkonu. Teprve poté bude zaručeno přijetí celého systému. Je tedy povinností klienta zajistit dodržování dohodnutých standardů kvality, stanoveného harmonogramu a kalkulovaných nákladů.
Zjistěte zde, jak vás můžeme kvalifikovaně a systematicky podpořit při zavádění automatizovaných logistických center!
Jak je využití digitálních dvojčat při realizaci automatizovaných logistických center?
Funkční a výkonnostní testy v rámci realizace automatizovaných logistických center se dnes stále častěji provádějí virtuálně pomocí digitálních dvojčat. Výsledkem je, že uvedení do provozu může být provedeno efektivně, bez konfliktů a v krátkém čase a lze se vyhnout zpožděním v procesu projektu. K tomuto účelu se používají virtuální testovací prostředí, která umožňují včasné otestování automatizačního řídicího softwaru. Tato metoda, známá také jako emulace, nabízí následující výhody:
- včasné a bezkonfliktní provedení testů ještě před dokončením instalace technologie a softwaru,
- ověření správné a úplné implementace funkčnosti softwaru a interakce všech systémů
- provádění rozsáhlých testů i za obtížných podmínek daných nýroky prostředí (BOZP aj.), a to bez přerušení probíhajícího provozu,
- dodržení smluvně dohodnutých závazků ohledně výkonnosti systému pro různé provozní situace i pro požadavky ve špičkových intervalech,
- použití digitálního dvojčete pro školení a zaškolení obsluhujícího personálu,
- další využití digitálního dvojčete pro optimalizaci a rozšíření systému.
Emulace pomáhá provozovatelům a dodavatelům vybavení úspěšně realizovat projekty i při velkém časovém a nákladovém tlaku. Využití emulace se doporučuje zejména v případě logistických systémů s vysokou úrovní komplexity, zejména pokud jde o automatizované systémy nebo silným provázané (zřetězené) procesy.
Rádi Vám předvedeme, jak vytvořit virtuální testovací prostředí pro automatizované logistické systémy.